قصص وروايات
الفتاة الضحية
وصوت ابني عمال يتكرر
ووسط الضلمة كنت شايفة شبح، Oـجرد ( شـب # ح ) عمال يتحرك بسرعة وانا بحاول الحقه او اجري وراه بأي طريقة..
بس حركته كانت سريعة، سريعة اوي، لحد ما وصل لطريق الزراعة اللي بيطلع عـLـي الطريق السريع، ⊂خلت فورا وراه وانا لسة عمالة بنادي عـLــيه بلهفة، بخوف، بتوتر، لحد ما وصلت عـLـي اول الترعة الكبيرة اللي بتفصل بين الطريق السريع والأراضي الزراعية..
واختفت كل حاجة، مبقتش شايفة ولا سامعة أي حاجة، اللهم احفظنا إلا بنت،
بنت كانت واقفه
عـLـي ⊂ـــرف الترعة ولابسة لبـ، ،ـس خفيف وعمال تغني وكأنها قاعدة عـLـي البحر، معرفش ليه ⊂ــسيت بكهربا شديدة أول ما عنيا لمحتها، ريقي نشـ، ،ـف وقلبي بدأ يدق بسرعة غريبة، مين دي وواقفة هنا بتعمل ايه من الأساس، فكرت أقرب منها واشوفها او اسألها عن ولادي بس اترددت كتير، وفضلت واقفة Oــش قــ|درة أشيل عنيا من عليها إطلاقا..
بس |لغـ، ،ـريب إني بدأت أسمع صوت اهات، وكأن فيه حد بيتعذب، والصوت كان مميز أوي، وواضح وضوح الشمس، ده صوت ابني، عمال يتوجع ويستغيث وينادي عليا، والأغرب ان الصوت كان جاي من الترعة، وبالأخص من عند البنت دي نفسها، معرفش ليه ⊂ــسيت انها رابطة ابني Gبتـcـذب فيه، ويمكن بتقتله، OــــШــكت ⊂ــجر كبير وقربت منها وانا بترعش، بتنفض، قـ، ،ـربت وقربت لحد ما شوفت لقطة بشع، Oــش هنساه لحد ما أموت..
شوفتها ماسكة ولادي وبتغرقهم في الترعة من راسهم، والاتنين وشهم أزرق ومنفوخ وكأنهم شافوا |لجـ⊂ــيـp عـLـي الأرض، أول ما شوفتهم صرخت، صــ##ــرخت بكل رcـب الدنيا، مفيش لحظة واتحول Gشهــ| للون |Шــgد متفحم، وبدون Gعى رجليا خانتني ولقيت نفــ،،ـــسى بقع في قلب الترعة، G⊂ــــــШــيت ان جـــШــoـي ⊂خل فيه مليون خنجر بارد بيقطع فيه، وفي لحظة شوفتها بتنط في الترعة بعد ما سابت ولادي، كانت جاية ناحيتي انا، جاية تغرقني وتقتلني..
فضلت |صرخ بهيستريا وانا بحاول متسحبش لتحت المية وفضلت أردد:
ابعدي عني ابعدي عني…
معرفش ليه وقتها Gشهــ| بقا مألوف، وزالت الغشاوة اللي عـLـي عقلي، البنت دي اللي خبـــ،،ــطت |ـــليـc بالليل وخدت ولادي، وهي بــنــ،ــت الراجل اللي..
واتسحبت، اتسحبت بقـgة رهيبة ناحية تحت، وبلعت المية، G⊂ــــــШــيت بالموت ومبقتش قــ|درة |خـ⊂ نفس واحد بس، وبرضه Oــقـــ⊂رتش أتشاهد ولا اقول نص كلمة، وقبل ما |oــgت والفظ انفاسي الأخيرة ⊂ــسيت بحد بيسحبني من المية، كان راجل من بلدنا ربنا بعته صدفة عشان يلحقني، ومسافة ما خرجني شوفت |لجـ⊂ــيـp كله..
تلت جثـــ،،ــث طفوا عـLـي وش الترعة، ولادي الاتنين، وجثة بنت، بــنــ،ــت كانت صاحية من دقايق بتحاول تغرقني، أو يمكن عفريتها الله اعلم، بس انـL دلوقتي اثار جانبية كل حاجة، وصرخت، صــ##ــرخت لحد ما فقدت وعيها |ـــليـc تماما..
بقلم: أحمد محمود شرقاوي
منذ ثلاث سنوات
………
من تلت سنين ولادي اشتغلوا مع صاحب معرض عربيات وعملوا شغل كبير معاه بيقدر بخمسين الف جنيه، بس الراجل محاسبهمش، وفضل تلت سنين يأخر في السداد لحد ما من اسبوعين |تخـــ|نق معاهم G⊂ـــلف ما هيديهم جنيه واحد.
ورجعوا ثايرين، عنيهم بتطلع شرار، وحلفوا لينتقموا منه، لحد ما من اسبوع لقتهم راجعين ومرعوبين، ولما فضلت أقرر فيهم قالوا انهم انتقموا منه في بنته، حاولت |صرخ كتموا صوتي وقالوا لو اتكلمت هيتعدموا، ولادي اعتدوا عليها وقتلوها ورموها في الترعة..
انـL كنت اعرفها بس Oــcــ|رضة سطحية، بس هي رجــcــت تاني، قرينها رجع يخبط ع الباب، وعقلي فضل مشوش G⊂ــــــШــيت اني اعرفها بس Oــش فاكرة مين دي، حتى ولادي الاتنين بسبب الفعل الشيطاني ده Oـــــ⊂ـــدش فيهم افتكر انهم قتلوها من اسبوع واحد بس، كأنهم كانوا مشوشين زيي..
وقتلتهم، وكانت عاوزاني انـL كمان، فعل شياطين، استدرجتني بصوت ابني، بس ربك يشاء ليا النجاة ويشاء ليهم |اــoــgت وانهم يطفو عـLـي سطح المية رغم انهم غرقوا من يــgم واحد، وكأنه فعل شيطاني جديد منها، ورغم قهرتي وانتظاري للموت إلا اني عارفة انهم غلطوا، غلطوا غلـــ،،ــط كبير، لو |تظلـoـت خود حقك من اللي ظلمك بس، Oــقـــ⊂رتش فوض الأمر لقاضي السماء واتفرج عـLـي حقك وهو بيجي، انما تنتقــp من حد مالوش ذنـ، ،ـب فلا تلومن إلا نفسك، ادعولي بالله عليكم..
“إن الله لا يُحب المُعتدين”
لو كملت للنهايه صلي عـLـي النبيﷺ♥
الناس اللي بتسأل كتير ليه Oــش بننشر القصه كامله عـLـي صفحه الفيسبوك بنعتذر ليهم بس للأسف نشر القصة كاملة خـ، ،ـطر عـLـي صفحتنا بسبب قوانين الفيس والملكية الفكرية وشكرا لكم
موقع كامسترو للسياحة العالمية من أفضل المواقع فى مجال السياحة انصح بزيارتة .